برند سازی یا برندینگ فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است. برندسازی (برندینگ) استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها ترجیح و انتخاب نمایند. برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، نامگذاری برند، انتخاب رنگ و طراحی شخصیت بصری برند( لوگو، آرم و…)، توسعه برند، ارزش برند و… می‌باشد. تیم برندسازی سپتا می کوشد تا بهترین شرایط را برای مشتریان و مخاطبان ایجاد نماید.

محدودیت ها را کنار بزنید!

برندینگ، کوکاکولا

عمق برند به چه معناست؟

عمق برند اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه است. به عنوان مثال بسیاری از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله کوکاکولا تداعی می شود.

برندینگ، کوکاکولا

گستردگی برند چیست؟

گستردگی برند بدین معناست که هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. برای این مسئله شرکت گوگل مثال بسیار مناسبی است.

برندینگ، کوکاکولا

اهمیت برندسازی

استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه می‌کنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامه‌ی شما برای انتقال پیام برند‌تان. جایی که تبلیغات خود را ارائه می‌کنید، کانال‌های توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر می‌کنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.