دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیجیتال مارکتینگ عامل اصلی ورود کسب و کارهای سنتی به دنیای مدرن است.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

طبق آمارهای منتشر شده، افزون بر 50 درصد بازدید کنندگان وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو بخصوص موتور جستجوی گوگل به وبسایت ها هدایت میشوند. پس سئوی سایت شما باید به نحوی باشد که در بازار رقابتی توانایی جذب افراد و درخواست کنندگان کالا و خدمات شما را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ مجموعه اقداماتی است که به سازمان ها کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط تعاملی و مناسب (منطبق با نیازهای هر مخاطب) برقرار کنند. این نوع ارتباط می تواند از طرق مختلف مثل ابزارهای ارتباط از راه دور یا شبکه های مخابراتی انجام شود. همان‌طور که از این تعریف مشخص است. امروزه دیگر موبایل کمتر در کنار سایر رسانه‌های انبوه قرار می‌گیرد و توانایی سفارشی سازی و شخصی سازی در ارتباط موبایلی، از جمله ویژگی‌های بنیادی در موبایل مارکتینگ محسوب می‌شود. ضمن این‌که به ظرفیت موبایل برای استفاده در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش کسب و کار نیز توجه شده است. بازاریابی موبایلی یا Mobile Marketing یکی از انواع بازاریابی است که می‌توان آن را زیرمجموعه‌ی بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت. موبایل را هفتمین رسانه‌ی انبوه جهان نامیده‌اند. به این معنا که پس از چاپ، صفحه‌های گرامافون، سینما، رادیو، تلویزیون و اینترنت، موبایل هفتمین نسل از رسانه‌های انبوه است که تکنولوژی در اختیار انسان قرار داده است. معمولاً در توضیح اهمیت موبایل مارکتینگ به ضریب نفوذ موبایل و تعداد گوشی‌های همراه در سراسر جهان و آمار‌هایی از این دست اشاره می‌کنند، اما با توجه به این‌که دسترسی به این نوع آمارها دشوار نیست، از اشاره به آن‌ها و تکرارشان صرف نظر می‌کنیم.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آنها ارزش می آفریند. در واقع بازاریابی محتوا بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه با استفاده از محتوای تبلیغاتی و اطلاعاتی مورد نیاز آنهاست. محتوا میتواند شامل ویدیو، پادکست و مطالبی از این قبیل باشد.

بازاریابی ایمیلی (Email marketing)

این روش یکی از انواع بازاریابی است که گاه به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و گاه برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. واقیتی درست اما باورنکردنی این است که ایمیل مارکتینگ همواره کم هزینه و حتی گاهی بدون هزینه اما سودده است.

محدودیت ها را کنار بزنید!

برندینگ، کوکاکولا

عمق برند به چه معناست؟

عمق برند اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه است. به عنوان مثال بسیاری از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله کوکاکولا تداعی می شود.

برندینگ، کوکاکولا

گستردگی برند چیست؟

گستردگی برند بدین معناست که هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. برای این مسئله شرکت گوگل مثال بسیار مناسبی است.

برندینگ، کوکاکولا

اهمیت برندسازی

استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه می‌کنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامه‌ی شما برای انتقال پیام برند‌تان. جایی که تبلیغات خود را ارائه می‌کنید، کانال‌های توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر می‌کنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.